Terkejut Tengok Harganya!

Salam dears, 
Semalam pagi pagi lagi masa dok scroll wall Facebook, Mama rasa macam nak tercekik cekodok bila ternampak ada tudung bawal yang dijual pada harga RM4,248! Pagi ni tengok plak ada juga yang harga lebih dari RM5000! Yup, sehelai tudung pada harga RM4-5 ribu lebih, mak aihhh mahalnyaaaa! Boleh beli beratus ratus helai tudung bawal yang Mama pakai semalam tu...

Kenapa mahal sangat? Sebab batu swarovski yang ditampal pada tudung tu dan kualiti materialnya. Dan juga hanya ada sehelai saja, eksklusif gitu. Hmm bagi Mama, kalau Mama ada duit pun tak beli kot tudung semahal tu.

Sebab Mama ni jenis yang tudung mudah comot dan mudah rosak. Selalu sangat dah terpercik kuah kari lah, kuah mee rebus lah, kicap lah kat tudung. Ehh macam macam perisa dah lah tudung aii hahaha. Kejadian tersangkut pin/brooch kat tudung sampai tertarik benang dan rosak tudung pun selalu dah hehe. 

Bayangkan, kalau lah terpercik kari kat tudung RM4 ribu tu, hoihhh mau nangis guling guling kot! Tapi bagi Mama ni lah, bagi orang lain tak tahu lah kan. Kot orang yang jenis ayu sopan santun lagi cermat, tudung tak pernah terkotor atau rosak, boleh lah pakai tudung mahal gitu kan...


RM4000 boleh beli 400 helai tudung ni tau. Tapi Mama lebih selesa pakai tudung ni, kalau tertumpah kicap kat tudung ni pun aii boleh buat dek buat relek jaa hehehe

Hmmm ada juga yang kata, beli handbag dan kasut mahal mahal tak ada orang pertikai. Kenapa tudung mahal orang pertikai? Well, handbag, kasut dan tudung, yang mana kebarangkalian nak rosak dan tak boleh pakai dah adalah lebih tinggi?

Kalau handbag, terpercik kari boleh lagi pakai, sorok sorokkan kesan kari tu pastu guna je. Kepit celah ketiak, orang lain tak nampak dah comot tu hahaha. Tapi...tudung warna cerah, terkena kari betul betul kat tengah bahagian depan tudung, pastu tonyoh basuh pun kesan comot tu masih jelas...errr agak agak korang akan terus pakai lagi tak tudung tu?

Haaa handbag juga tak payah seterika. Jadi kemungkinan handbag rosak sebab seterika panas adalah sangat tipis hehe. Tapi tudung bawal biasanya kena seterika. Kalau terbakar, terberlubang tudung masa dok seterika tu, how laaa? Nanges tak berlagu lah jawabnya hoiihhh

Lagi satu, setahu Mama, handbag kalau rosak boleh dibaiki. Tambah plak yang jenama mahal ribu riban tu. Boleh hantar repair, boleh hantar servis cuci bagi nampak macam baru balik. Tudung mahal ribu ribu ni, ada waranti dan servis macam tu juga ke? 

Kalau tudung tercomot dek percikan kari atau terbakar dek panas seterika, boleh pi servis dan tukar baru tak? Bila kain tudung tu dah lusuh, boleh pi cuci celup warna bagi nampak macam baru balik tak? Atau warantinya untuk tampal balik batu yang tertanggal saja? Ntah lah Mama pun tak tahu, tu kena pi tanya kat pengeluar tudung tu lah ye. 

Hmm mungkin juga kita patut bangga sebab ada anak tempatan yang mampu memasarkan tudung mahal camtu? Mungkin dengan adanya tudung bawal camtu, nama Malaysia akan terkenal dikalangan peminat swarovski diseluruh dunia kan? Tapi...still...tudung sampai harga RM4-5 ribu? Errrkk....

Apa apa pun, terpulang pada diri masing masing lah kan. Tepuk dada tanya selera, tepuk poket tanya bajet. Mama ni tepuk dua dua pun, jawapannya...pok amai amai belalang kupu kupu, tepuk berpuluh kali pun tak beli kot tudung mahal camtu hehehe ;-) 

Labels: ,