Mesti Tonton Rudderless!

Salam dears,
Mama tak pernah dengar pun tentang movie 'Rudderless'. Ntah macam mana, terjumpa trailer movie ni kat YouTube. Tertarik, terus download dan...Mama suka sangat movie ni! Mungkin sebab Mama memang suka movies yang banyak nyanyi nyanyi, tapi jalan cerita Rudderless ni best. 

Kisah Sam (Billy Crudup), seorang ayah yang kehilangan anaknya, dan hilang semangat untuk hidup. Hidup...sekadar bernafas setiap hari, tapi kosong tiada makna. Sampailah satu hari, ex-wife dia bagi sekotak CD demo lagu yang anaknya tulis & nyanyi. 


Satu malam, dia pi nyanyikan lagu tu kat sebuah pub. Ada seorang anak muda bernama Quentin (Anton Yelchin) yang minat sangat lagu tu, dan pujuk Sam untuk tubuhkan satu kumpulan musik (band) dengannya. 

Band tu nyanyikan semua lagu lagu yang ada, tanpa mengetahui sebenarnya itu lagu ciptaan anak Sam. Diorang ingat Sam yang tulis semua lagu tu. Konflik timbul lepas diorang dapat tahu hal sebenar, dan semua terus tak nak nyanyikan lagu lagu tu lagi. Kenapa? Hmmm adalah rahsianya dan korang kena tengok sendiri movie ni untuk tahu okeh? hehe ;-)

Selain daripada jalan cerita yang best, lakonan yang mantap, lagu lagu yang dinyanyikan dalam movie Rudderless ni pun best! Mama dah siap download tau. Dan ni salah satu daripadanya lagunya. 

Real Friends - soundtrack Rudderless

Haaa...kalau korang jenis yang 'dalam hati ada taman', sediakan tisu hokey, ada part takut tiba tiba 'hujan' jer ;-)

Psttt...boleh tahan handsome jugak Billy Crudup ni...apsal tak pernah prasan sebelum ni? Ehhh..hahaha!

Labels: