Bershopping di Hari Terakhir Vendeur Festival

Salam dears,
Tadi Mama ke Vendeur Festival, festival fesyen terbesar di Malaysia, yang diadakan di Matrade pada 4 & 5 July 2015. Hari ni hari terakhir Vendeur Festival ni dan akan dibuka sehingga jam 2 pagi tau!

Sebenarnya tak rancang pun nak ke Vendeur Festival tu. Adik Mama tiba tiba ajak ke sana semalam. Tapi sebab masa tu dah lewat, kami tunda ke pagi ni. Kitorang sampai di Matrade dalam pukul 10.30 pagi, orang masih tak ramai dan parking pun ok. Lega.

Mama opkos laa sampai je terus tuju ke booth Aidijuma, kegilaan aii sekarang kan hehe. Niat dihati nak dapatkan Green Label yang terbaru, yang design Black Summer. Malangnya dah habis huhuhu. Staff Aidijuma kat situ kata sejak sebelum tengah hari semalam dah habis tau. Hot design sangat tu. Akhirnya, Mama beli yanh corak English Cupcake Checkers je laa untuk mengubat hatiku yang luka *konon*

Lepas dah shopping di Aidijuma, baru lah jalan jalan ke booth lain. Rambang mata juga lah tengok banyak jenama fesyen terkenal dikumpulkan dalam satu tempat! Pusing kiri pusing kanan nampak brand yang kenal. Kiri kanan nampak baju ngan tudung cantik cantik belaka. Sampai terus terlupa nak snap snap pics hehe. Nasib baik lah Mama dah siap beli baju raya semua, jadi tak lah meroyan nak membeli kat situ hehehe

Diantara booth yang ada ialah Meylana, Zeta en Rawdah, Sugarscaff, Butik Penmerah, Tudung People, Arianni, Furby and Sugar, Benang Hijau, Aidijuma dan banyak lagi. Booth jual produk makanan pun ada macam Cushycandy dan The Food Co.

Lebih kurang pukul 2 petang kami gerak balik. Masa tu pengunjung dah bertambah ramai. Tapi masih ok lagi. Yang Mama suka sebab tempat selesa, ada aircond,  surau disediakan dan kerusi meja untuk duduk berehat pun ada di tingkat 1. Tandas pun ok.

InsyaAllah kalau tahun depan ada lagi Vendeur Festival ni, boleh laa pergi lagi. Kalau tak beli apa pun, saja seronok cuci mata hehe. Biasalah, suka shopping kan ;-)

Hasil tangkapan - blouse merah menyala tu murah RM35 je sehelai. Kain elok.
Yang banyak abih duit kat coklat tu haa, sekotak RM10. Takpa lah, sekali sekala untuk anak anak :-)

Labels: