Mitsui Outlet Park KLIA Sepang

Salam dears,
Hari Sabtu lepas kitorang pergi ke Mitsui Outlet Park KLIA Sepang, tempat shopping yang baru dibuka pada 30 Mei lepas. Tujuan utama kesana sebab nak hadiri event SEMBONIA. Sebenarnya sebelum tu Mama tak tau pun tentang Mitsui ni hehe

Mitsui Outlet Park KLIA Sepang ni berkonsepkan factory outlet shopping mall (macam Johor Premium Outlet). Fasa pertamanya ada 140 outlets dalam kawasan seluas 25,000sqm.  Tapi buat masa sekarang ni nampak macam masih banyak outlets yang belum buka lagi. 

Mama ada baca kat NST katanya ada rancangan untuk jadikan Mitsui Outlet Park KLIA Sepang ni sebagai factory outlet shopping mall yang terbesar di South East Asia! Katanya akan ada 250 outlets dan keluasan 44,000sqm! Perghhh boleh lemah lutut kot nak round semua kedai tu kan? 

Luas!

Masa Mama pergi tu orang ramai yang amat! Parking pun penuh. Mungkin sebab banyak outlets yang buat opening sales. Dan mungkin juga sebab cuti sekolah & tempat baru kan, pakat pakat nak pi tengok apa yang ada kot. 

Yang Mama nampak, barisan panjanggg sangat untuk masuk ke kedai Nike! Ishh kalau Mama tak sanggup kot, tapi kalau peminat jenama tu...benda yang harga dah murah dari biasa, ada plak sales...mesti nak grab kan?

Makan minum? Ada banyak F&B outlets, tapi kan..erm...dah namanya pun tempat shopping premium outlets, restoran F&B nya pun bagi Mama restoran yang harga tak boleh makan hari hari gak ler hehe. Food court ada, tapi Mama tak pasti kat mana atau dah buka ke belum. 

Kitorang makan kat restoran Gao Gao ni.
Peluh ketiak gak laa nak bayar, sirap bandung saja pun dah RM7 segelas! *gulp*
Tunggu orang belanja baru leh pi lagi kot. 

Kalau korang nak pergi ke Mitsui Outlet Park KLIA ni boleh naik public transport juga. Naik tren ERL KLIA Transit atau KLIA Express dan turun di stesen KLIA atau KLIA2 pastu ada free shuttle bus untuk ke Mitsui Outlet Park. Jadual shuttle bus tu boleh tengok kat link INI. Jadual tren KLIA Transit dan KLIA Express tengok kat link INI. Kalau nak drive ke sana, WAZE je laa senang skit hehe.

Best ke tak Mitsui Outlet Park KLIA tu? Well untuk peminat branded items boleh laa pi meroyan kat sana hahaha. Untuk Mama ni, aii lagi suka SOGO dan AEON jer. Tapi, kalau nak beli hadiah birthday setahun sekali atau nak beli ganti seluar jeans Levis yang dah koyak lepas 3 tahun pakai, mungkin aii akan consider untuk kesana kot ;-)

Mitsui Outlet Park KLIA SEPANG 

Persiaran Komersial,
64000 KLIA,
Selangor Darul Ehsan
Tel: 03-87780075

Website: http://www.mitsuioutletparkklia.com.my/
Facebook: Mitsui Outlet Park KLIA Sepang

Labels: ,