Game Punya Pasal...

Salam dears,
Yesterday I had to go to work. So tinggal lah si kembar 3 ngan Ayah. Dah petang skit, Ayah bawak si kembar jalan jalan ke umah Nenek diorang. Apa lagi, happy sangat laa dak tecik 3 orang ni dapat main game PSP kat sana. Kalau kat umah, memang diorang tak dapat main game. Tablet ke psp memang tak dak kat umah ni.

Yang Mama kat ofis, pulun siapkan keja sebab nak balik awal. Dalam kul 5 petang keja siap, terus rushing balik...tak sabar nak jumpa anak anak. Tapi kan...sebaik saja Mama masuk dalam keta, si kembar 3 terus tanya Mama "apsal Mama balik awal? Kenapa Mama tak buat keja banyak banyak?". 

Aikk plak dah, selalu suh balik awal tapi ni cam tak suka je Mama balik. Hmm Mama pun tanya lah apsal cakap camtu? Jawapannya..."Kita tak dapat main game lama lama kat umah Nenek! Kita nak main game lagi!". Alaa nak main game, lebih daripada nak jumpa Mama? Uwaa sedih aii *nanges*

Pastu kan, pagi tadi sebaik saja bangun tido si Fahmi dengan muka penuh harapan terus tanya "Mama nak pegi keja kan hari ni?". Bila Mama kata tak keja, dia tanya lagi berkali kali "Bukan ke semalam tu Mama kata Mama banyak keja? Mama tak yah pegi keja ke hari ni?". 

Hmm ni mesti sebab...hmmm "Fahmi suruh Mama pegi keja sebab Fahmi nak pegi umah Nenek main game ehh?" Mama tanya dia. Terus si Fahmi tersengih sengih, kantoi!

Si Faris & Fauzi pun sama tau, bangun tido jer terus pakat tanya Mama tak pi keja ke? Adehhh sampai hati korang ye nak, bersungguh sungguh suruh Mama pi keja...semata mata sebab nak pegi main game! 

Ohhh tidakkk....Mama vs game = Mama kalah? Huwaaa banyak sedih laa ini macam...Mama merajuk lah camni! Okeh...takpa...korang nak makan? Pi suruh game tu buat. Nak minum milo? Pi suruh game buat. Mama merajuk! *sob*sob*lari nyorok nanges belakang pintu*

3 orang budak bertuah ;-)

Labels: ,