Monday, January 16, 2012

Gosok Gigi

Salam dears,
Personal hygiene is very important, termasuklah penjagaan gigi.  Kalau gigi hitam mulut berbau, orang tengok pun tak selera kan?  Tu pasal bangun pagi je kena gosok gigi, lepas makan elok gosok gigi, nak tido malam pun gosok lagi.  To make sure gigi sentiasa bersih cantik berseri, ye dak?  

Si kembar ni pun suka gosok gigi tau.  Asal masuk bilik air je mintak nak gosok gigi...errr yang sebenarnya diorang suka makan ubat gigi perisa strawberry tu, ubat gigi budak budak kan ke sedap hehehe.  Tapi kan, si kembar ni kan, bukan takat gigi sendiri je yang digosok.  Taaapiii...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Topeng omen pun kena gosok gigi wokeh!

 
 Adik adik, gosok secara bulat, bulat, bulat ye...
cam Dr Ravi ajar dalam Upin & Ipin ;-)

 
Ishhh kotor laa gigi omen nih!

 Sambil gosok gigi omen, boleh laa gosok gigi sendiri guna berus yang sama.
Pastu gosok gigi omen balik, pastu gosok gigi sendiri lagik...yuksss kotor! 

Korang plak camna?  
Sama cam si kembar ni tak, rajin gosok gigi? hehehe

22 comments:

Rozuan Ismail said...

euw..kotor.haha

mummyizz said...

aduhai gigi topeng otomen pun diberusnya hehehe

Mama Kembar 3 said...

Rozuan Ismail: mmg pun! tp mama larang tak dgr, bila mama ambik berus gigi tu pakat meraung berjemaah plak. last last mama biar je laa *sigh*


mummyizz: tu laa hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

samalah cam qila, suka rasa strawberry. pas mandi dia tny cantik tak gigi dia.hahaha.


amboi omen pu n gosok gigi

Melati Qistyna's Mummy said...

Ahahaha... Kiut je.....

||aLeaSaRa|| said...

hehehehe td baca kerenah anak bro huszaini...ni baca kerenah anak sis pulak :)

comel je tgk keletah diorg gskkan gigi topeng ultraman....

Wan Zulqhairi said...

gosok gigi omen takpe. takut kang nanti tergosok gigi mama/ayah dia time tidur.

UmmiAbi said...

Ololo...comeynyerr..mesti gigi putih melepak mcm gigi omen tu..hehe

aanie said...

omen ada gigi ke? hehe....

Izan Ishak said...

gogok jangan tak gosok gigi kembar n omen tu sekali... berjemaah gitu kan... hehehe...

Liza said...

Hehe.. COMEL JE gi gosok gigi otomen sekalik.

mama maman said...

Pandai gosok gigi sendiri ye.. bagus la.. jgn jd cam abg maman.. gigi dah rongak.. dia mls gogok gigi.. hehe

ibuhebat said...

anak saya pun payah betul nak gosok gigi! Memang kena peluk n paksa gosok gigi dia! huhu... sabo jelahh
jemput jenguk http://hebatkan.blogspot.com :)

ibuhebat said...

saya link ke blog mama ya :)

~Nana BamBam~ said...

muahaha...aduh..

Omen pon kene gosok gigi.....

CekbOlat-bOlat said...

bolat kdg2 lupe gsok gigi.. heheh

Mama Kembar 3 said...

TO ALL: Thank u for your comments :-)

Huszaini Haron said...

gosok gigi uncle bleh? hehehe

aizamia3 said...

hehehe.. takpe.. sama-sama bersih.. ;)

ch@ said...

wakakakaka, meh sini gosok gigi aunty ni. comel betul gosok gigi omen yerk.

ye oni suka gosok gigi, sampai naik malas nak layan, sebab asyik minta ubat gigi. lps gosok harus menggosok besen mandi. mana lagi kotor? sbb tu kita kena tunggu dan lihat. takpun kita sendiri yg gosok.

Mama Kembar 3 said...

Huszaini Haron: boleh, boleh, charge RM5 sebatang gigi haha


aizamia3: iyer laa tu bersih hehehe


ch@: gosok besn mandi? waaa bersih laa besen mandi umah cha yer? hahaha

Yaati Nor said...

zahra saya klu nak gosok gigi mcm ada satu peperangan dalam bilik air tu..dia tak suka saya gosokan gigi dia. sebab klu dia tak duduk diam nnt kena kepit dengan ibu.klu time ok tu ok.klu tak nak tu kena berperang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...